Duitsland

Linkbuilding in Duitsland

 

Zet een volgende stap met je organisatie, door te kiezen voor een uitbreiding naar de Duitse markt. Wist je dat Duitsland een van onze grootste exportpartners is? Draag hier zelf ook je steentje aan bij. Wellicht ben je al actief over de grens, maar lukt het vooralsnog niet om je omzet serieus te verhogen. In beide gevallen loont het inzetten op professionele linkbuilding in Duitsland. Het draagt bij aan de vindbaarheid van je website in de lokale zoekresultaten en daarmee op het aantal bezoekers. De combinatie van linkbuilden in Duitsland met een optimalisatie van je conversie zal leiden tot een groei in je bedrijfsresultaten. Tijd om aan de slag te gaan!

 

Aan de slag met een strategie voor linkbuilding in Duitsland

In de basis werkt linkbuilding in Duitsland hetzelfde, als het bouwen aan een linkprofiel binnen de Nederlandse markt. Start met het uitwerken van een linkbuildingstrategie, vaak volgend op een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Welke zoekwoorden gebruikt je Duitse doelgroep? Hoe groot is de concurrentie op verschillende short- en long-tail zoekwoorden? Zo’n zoekwoordenonderzoek hoef je niet zelf uit te voeren; wij helpen je hierbij. Onze kennis van en ervaring op de Duitse markt komt hierbij goed van pas.

 

Verschillen in de manier van linkbuilden binnen Duitsland

Hoewel ook Duitse linkbuilding gericht is op het vergroten van het aantal verwijzingen op externe websites, wordt hier een andere strategie toegepast dan in Nederland. Om een concreet voorbeeld te noemen: de startpagina’s zoals we die hier kennen, worden in Duitsland nauwelijks gebruikt bij linkbuilding. Veel belangrijker zijn de verwijzingen vanaf kwalitatief hoogwaardige websites, die een hoge autoriteit hebben in de zoekmachine. Kwaliteit boven kwantiteit!

 

Belangrijke aspecten bij linkbuilden in Duitsland

Bij linkbuilding in Duitsland wordt naar verschillende factoren gekeken, om kwalitatief goede Duitse backlinks te vinden. Allereerst speelt relevantie een bepalende rol; een verwijzing moet aan een website worden toegevoegd, die ook daadwerkelijk een relatie heeft met de jouwe. Backlinks op websites over hele andere onderwerpen zullen nauwelijks tot geen effect hebben op de posities van je website in de zoekresultaten.

 

Naast de relevantie van een website speelt ook de autoriteit hiervan mee, zoals eerder genoemd. Hoe hoog schat een zoekmachine de kwaliteit van een website waarop de Duitse backlink geplaatst wordt? Het gebruik van backlinks op Duitse websites met een hoge autoriteit helpt ook de autoriteit van je eigen website te verhogen. Denk bijvoorbeeld aan Duitse nieuwssites. Hierdoor scoor je hoger in de Duitse zoekmachines.

 

Structuur van je eigen website

Inzetten op Duitse linkbuilding betekent niet uitsluitend, dat het zaak is om backlinks op andere websites in Duitsland te verkrijgen. We kijken hierbij ook naar de opbouw en structuur van je eigen website. Heb je nog geen Duitse versie van je website ontwikkeld? In dat geval adviseren we je hier graag over. Kies je bijvoorbeeld voor een enkele domeinnaam, waarop je middels een submap een Duitse versie bouwt? Ga je wellicht voor meerdere, losse domeinnamen gerelateerd aan de landen waarin je actief bent? Het heeft ieder z’n voor- en nadelen.

 

Starten met linkbuilding Duitsland

Zie jij de meerwaarde van linkbuilding in Duitsland voor jouw website, of wil je eerst meer weten over de wijze waarop wij het linkbuilden in Duitsland aanpakken om hoger te ranken in de Duitse Google? Neem contact met ons op, zodat we je er meer over kunnen vertellen. De koffie zetten we vers voor je, we zijn benieuwd naar de plannen die jij voor jouw organisatie hebt. We dragen graag bij aan de realisatie hiervan; zowel binnen, als buiten Nederland. Mogen we alvast eens een nulmeting doen, om te kijken hoe we je verder kunnen helpen?


Geplaatst

in

door

Tags:

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *